kan man bli gladare än jag är nu?!



Åh den här dagen passar in till min nya kategori " Minnen värda att minnas" tycker jag! Nu ska jag berätta!

Började dagen helt fel med att vakna 20 i 9 på morgonen när jag började 10 över 8. Jag hatar att försova mig så jag ringde mamma och var arg för min klocka inte ringde. Sen åkte jag till skolan i hemskt väder med snöblandat regn!
Men i skolan blev dagen bättre, vanlig dag men rolig! på elevens val var jag på slöjden och fortsatte med min klänning och testade den! :D
När vi sluta åkte jag hem och gjorde en kladdkaka, haha jag var grymt sugen på det!

Men nu till det bästa! När jag hade varit hemma ett tag ringer chrille min ridlärare. Alltid när hon ringer vet man att det är ngt speciellt. Kan vara på bra och dåligt såklart men verkligen oftast bra/roligt.

Hon berätta för mig att jag ska få tävla Verona i dressyr på söndag!
Alltså en lokal tävling i dressyr på den underbaraste ponnyn!



Tävlingen är på huvudsta och det är 1 omgången i ponny dressyr allsvenskan.
Jag höll ju på att smälla av så glad som jag blev haha!
Vi satt och prata ett tag om hur jag ska tänka, att jag ska kämpa igenom allt hur det än går och massamassa annat!
Jag lovade henne att vi ska kämpa för livet!
japp det gjorde jag, men jag blev ju så glad,taggad och nervös på samma gång så jag bestämde att det ska gå bra och att jag ska kämpa för allt!

Verona har aldrig varit på en drerssyrtävling och har aldrig ens sett ett dressyrstaket så man vet ju inte hur hon reagerar. Hoppas på det bästa! Och jag ska göra allt för att hon ska vara lugn. och lika fin som programträningen som ni kan titta på i det här inlägget.
Samma för mig jag har aldrig tävlat dressyr lokalt så det blir läskigt och spännande och väldigt roligt!
Vi ska klara det tillsammans! :D

Och något som gör allt ännu bättre är ju att mina underbara vänner Amanda och Nina ska få tävla sina älsklingar för första gången oxå!
Amanda ska tävla Tjavs på söndag, alltså samma tävling om jag!
Nina ska tävla Bozo i hoppning om några helger! :D

Vi som ska tävla i helgen, på söndag den 25/4 är:

Sofie(jag) - Verona
Amanda - Tachino
Lovina - Pandora
Sara - Caramelle

Alla ska rida två klasser ena klassen är L:C1 och andra är L:C2 (:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0