2012-03-15 Verona

Red min lilla pärla idag. Vi jobbade med ställning under hela lektionen. Först red vi i skritt och gjorde halter i hörnen och i halten skulle hästen vara ställd. Sedan jobbade vi övergångar från trav till skritt och då skulle hästarna hela tiden vara stälda i övergången. tillslut gjort vi övergång från trav till skritt och sedan galoppfatrtning och även här skulle hästen vara ställd hela tiden. Det var roliga övningar men ganska svåra då jag tyckte det var svårt att få Verona att ligga kvar i ställningen. Hon tyckte också det var jobbigt och försökte komma ifrån arbetet ibland.
Hon gick mycket bättre än i måndags men jag känner att jag har tappat knapparna sedan jag kunde henne utantill för ett år sen men förstår lite mer varje lektion hur jag ska rida henne rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0