Hoppkurs vintern 2011/2012

Här är en video från sista dagen på lägret, tack moa! :)
Första dagen på lägret skulle jag rida Moonshine båda passen men fick byta under första passet till Zimona.
Vi hade markarbete och Zimona tjafsade rätt mycket men när hon la av så blev hon skitfin! :)
Andra passet fick jag rida min pärla och då var hon fin, men just nu är det, det ända jag kommer ihåg av det passet! Bra minne!
Andra dagen, första passet red jag Moonshine och vi red en grym övning! först hoppade vi en 3 studs med kort avstånd, den var lite böjd för att man sen skulle rida 3 eller 4 galoppsprång fram till ett räcke på diagonalen. Riktigt bra lydnadsövning som vi aldrig ridit tidigare. Man fick ett bra flyt och Moonshine lysnade riktigt bra!
Andra passet, det är det passet som moa har filmat här uppe. Det gick både bra och dåligt. Ibland fick vi in ett bra flyt. Anledningen till att jag ramlade av var att första gången vi kom på trippelbaren som låg på 1,15 så kom vi fel som ni ser i filmen, sedan andra gången kommer vi perfekt men då fegar hon ur och är allmänt dum så jag flyger. Jag gjorde inte illa mig! :)
Jag är riktigt nöjd med kursen, den var bra och givande och jag och Moonshine behöver alltid träna hoppning och markarbete för att hitta varandra ännu bättre och sluta få missförstånd osv. Ida gjorde riktigt bra övningar och vi hade skitroligt! :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fin blogg! Kika gärna in på min :)

2012-01-09 @ 12:49:04
URL: http://asplundh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0