2011-09-04 Allsvenskan på Virginia

.
Foto: Sarah Margulis
Den klassiska Sofie och Virginia bilden.
Lagklass, L:C allsvenskan div 2 omg1.
Idag var det tävling på haninge bygden och vi hade fett tur med vädret! Varmt och sol hela dagen!
Virginia kändes lite seg på framridningen men ändå rätt bra. När vi hoppade fram och kom mot en oxer tväääärstannar hon och jag ramlar av, slog i höften så de blir väl ett blåmärke eller så men jag överlevde helt klart!
På banan kändes hon taggad men också tittig så jag fick rida väldigt bestämt och hårt(Eller inte hårt men hittar inget bra ord. Men det var mellan hinderstöden som gällde).
Hon hoppade bra på de flesta hindrena och vi kom runt banan med en vägring(4 fel). Hon vägrade på ett svartvitt rutigt hinder som många hästar blev rädda för, tror det var svårt att läsa av det plus att det stog längs väggen.
Jag är nöjd med rundan, vi kom runt en bana som nästa ingen gick felfritt på trots att vi bara tränat två gåner tillsammans!
Det var 2 lag av 17 som gick till omhoppning. Det säger ganska mycket om vad hästarna tyckte om hindrena?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0