2011-09-02 Fredags hoppning

.
hallååå!
Vi gjorde samma övning som förra veckan idag på hoppningen ungefär. Alltså lydnadsövning och verkligen få hästarna att lyssna för skänkeln och bromsen och få igång bakbenen ordentligt. Roligt och bra att öva på!
Jag red ju såklart Virginia eftersom det är tävling på söndag.
Det gick ganska bra idag, lite svårt att få in rätt avstånd men jag tror jag tänkte lite för mycket på det. Istället ska jag tänka positiv ridning fram till hindret och tänka lika mycket på hur vi kommer så kommer avståndet stämma bättre automatiskt.
Nu är det bara att tagga till söndag och sen rida för att komma över, under eller igenom hindrena(Helst över faktiskt). Jag är ganska taggad!
Ska bli kul att starta henne en tävling till efter så lång tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0