För höga krav.

Nu ska jag skriva lite om vad jag tycker om skolans tänkande!
Just nu har vi hur mycket som helst i skolan och jag som har ganska höga krav på mig själv sliter sönder för att bli nöjd, samtidigt som jag håller på att gå in i väggen.
Jag är hemma och är "sjuk" ganska ofta bara för att jag känner att jag måste hinna med plugget, det för mig är rätt sinnesjukt!
Skolan säger emot sig själva genom att de tycker att man ska ha tid att satsa på någon sport men ändå har man så mycket plugg att man inte ens har tid att gå till skolan. Självklart tycker jag att man borde plugga hemma men inte så mycket att man inte hinner med vänner, familj och sin sport.
Sen när man kommer och har slitit för att lära sig allt inför ett prov så får man inte ens den tid man behöver för att dela med sig av det man lärt sig. Då uppnår man ändå inte det betyg man strävas efter?!
Jag skulle kunna fortsätta skriva i evigheter om det här men ska sluta nu. ^^,
Någon annan som tycker som jag? Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag håller me du... Skolan är totally motsägelsefull! :o

2011-11-21 @ 21:57:51
URL: http://amandalqvist.blogg.se/
Postat av: Julia

Äckelskola helt enkelt.

2011-11-22 @ 17:06:52
URL: http://juliaairaksinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0