2011-11-02 Moonshine

Idag red jag min finaste Moonshine på dressyrträningen. Vi har väldigt svårt för dressyr hon och jag fortfarande men oj vilken skillnad det är från i våras!
Vi red igenom en del programdelar från L:B1 programmet. Bl.a inridningen, vänd över ridbanan, sepentinbågarna och galoppfattningarna som sker på rakt spår och sedan in på en 15 volt.
Det var väldigt väldigt svårt men det gick faktiskt ganska bra. Jag tog hjälp av en graman för att vi inte skulle bråka hela tiden och det är jättebra hjälp enligt mig, man kan reglera den hela tiden efter känslan och hur mycket man känner att den behövs.
Målet till våren är att vi ska kunna rida igenom ett dressyrprogram, vi har mycket att träna på och bygga upp men det går ju framåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0