Kvällens hoppning

Mål till kvällens hopplektion:
  • På uppvärmningen ska jag jobba precis som igår på dressyrlektionen för att få henne att vinkla bakbenen.
  • jag ska rida jättejätte mycket med benen, ikväll och föralltid!
  • Jag ska hålla ihop henne och inte ha för högt tempo. Hon ska verkligen hoppa upp med ryggen
  • Jag ska inte ge någon eftergift eller släppa henne alls innan hindret(överge henne), för då får hon chans att stanna!
Mål är jättebra att sätta upp både till ridningen som ska vara samma dag och långsiktigt! Då har man hela tiden något man vill uppnå och det får en att bli taggad! Även om man känner sig trött en dag så tycker i alla fall jag mål hjälper en att ändå vilja få allt bra även den dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0