Dressyr allsvenska finalen 2011!

Igår var det alltså final, grymt roligt att vi kom ända dit! De var de 5 bästa lagen i 2 grupper som gick vidare till finalen så bara det var ju jätte roligt!
Förklassen, L:B1
På framridningen kändes Tjavs väldigt bra och han var rätt avslappnad faktiskt, dock inte helt genom ryggen.
Inne på banan blev han rätt spänd, som vanligt, men det kändes helt okej ändå. Jag satsade väldigt mycket på mellangångarterna, för att experimentera lite hur det skulle gå. Han blev stark i upptagningarna och slog sig fri en halv sekund vilket inte vad så bra.
Jag red fram honom rätt mycket genom hela programmet för att få en bra farmåtbjudning, ibland blev det dock för lite mycket.
Jag är okej nöjd med programmet ändå då det alltid är bra att testa nya saker för att hitta vad som är bäst och utvecklas. Domaren tyckte mellangångarterna blev lite springiga men annars en fin häst med bra takt och så. Vi slutade på 59.66% Vilket var rätt snålt dömt, det kändes verkligen som ett godkänt program, men man kan inte ändra domarens åsikt liksom! :))
lagklassen, L:B1
I den här klassen kändes han väldigt stark i ena galoppen på framridingen vilket var jätte jobbigt för jag kunde inte lösa det! Alltså han sprang inte iväg utan att jag hade kontroll men de kändes verkligen inte bra. Samtidigt som han var för taggad så kändes han trött. I traven och skritten kändes han dock rätt bra.
Inne på banan kändes galoppen bättre och det här programmet gick bättre än det förra men det kunde verkligen gått bättre kände att vissa missar var helt onödiga.
Eftersom de var 3 domare så fick man ett snitt procent och jag hamnade på 64,60% eller något sånt, precis utanför placering på 7:e plats tror jag.
I laget hamnade vi på en 5:e plats vilket är jättebra med tanke på att de var de bästa lagen som var med!


Kommentarer
Postat av: Josse

Hej jag har lite bilder från tävlingen som jag kan lägga in på min hemsida om du vill :) kommentera i bloggen isåfall så kan jag lägga in eller mejla dom :)<3

2011-05-24 @ 19:56:32
URL: http://www.jossesfoto.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0