2011-05-20 Moonshine

Idag brukar vara en otursdag i fredagshoppningen men icke! Kändes bara som att allt flöt på väldigt bra idag och det gick bra för alla och ingen ramlade av!
Moonshine var jätteduktig idag och jag red faktiskt bra med!
Jag fick verkligen igång hennes bakben bra och hon jobbade bra hela lektionen!
Vi hade markarbete och jobbade hela lektionen med en studs varannat hinder och varannan bom på marken. Från början hade vi bara ett hinder med travbommar fram till den men sen byggde vi på hela tiden. Väldigt bra styrketräning för hästarna och sitsträning för oss, speciellt mig! Jag satt verkligen kvar hela tiden.
Det var en bra övning för Moonshine också för hon var tvungen att tänka till lite och inse att hon inte kunde dra iväg hur som helst.
Under uppvärmningen gjorde vi jättesmå serpentinbågar, från lånsidorna in till kvartslinjen och rakt ut på spåret igen ungefär, vi jobbade bara med innertygeln och ytterskänkeln vilket var skiitbra! Hon kom verkligen loss och jag slutade hålla på med yttertygeln hela tiden vilket jag lätt gör! :)
Fina Moonshine ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0