2011-05-08 Allsvenskan omgång 2

Hejhej!
Tänkte uppdatera lite om min härliga dag. Tävlingen flöt på bra men det som är jobbigt på Djursholm är att det är långt mellan parkeringen och ridhusen plus att de inte har några högtalare nere vid parkeringen så det är jobbigt att ha koll. Annar har allt varit bra!
Första klassen, L:D Clear round
Det gick jättebra i denna klass hon hoppade bra och bjöd verkligen till hindren och tvekade inte på någon förutom ett men hon tog sig mod och hoppade. Så himla duktig var hon och rundan blev felfri!
Hon hoppade dock inte upp sig med ryggen vilket är väldigt svårt att få henne att göra på så låg höjd, som jag skrivit förut också.
Andra klassen, L:D Stilbedömning, allsvenskan lag.
Denna klassen gick också bra och nu tvekade hon inte på ett enda hinder utan tyckte verkligen allt var roligt och hon bjöd jäättebra! jag red bra fram till hindret hela tiden också fast ibland lyckas jag inte riktigt hålla ihop henne vilket gör att vi kommer lite nära på vissa hinder och jag vill egentligen få henne att hoppa av lite längre ifrån i alla fall vid så små hinder så hon börjar hoppa mer med ryggen även på den höjden. Stilpoängen blev ju inte dem bästa på grund av att flytet tappades lite eftersom hon hoppade lite nära och så men de blev 55 av 70 möjliga så inte jättedåligt men heller inte jättebra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0