Om häst hyrningen och tävlingen på söndag

Elinore om Tisdag morgon,:
SV: gud vad kul :D berätta mer om det, verkar ju jätte roligt! :D hur många är det som får göra det? :D har en dag ni får göra vad ni vill med dem då? :D

jaha ja jag läste det, varför tävlar ni inte dem ni brukar? :)



Tänkte skriva ett inlägg om "Häst hyrningen". Som ni vet hyr jag Moonshine, en jätteduktig ponny i mtt stall som jag har fastnat för totalt! hon är jätteduktig i hoppning, för några veckor sen fick vi till och med hoppa 1.20m!
I alla fall så rider jag henne två dagar i veckan minst. Utöver mina vanliga ridlektioner som är på torsdgar och fredagar så rider jag nu även Tisdag och Söndag.
På Tisdagar är det lektion för Ida, då jag har hoppat in i en av hennes grupper, på de lektionerna rider jag Moonshine varje gång.
På söndagar rider jag ut på Moonshine, då rider vi ut ensamma alltså utan någon vuxen men rider alltid minst 2 och 2, det är hur mysigt som helst! 
På torsdagar är det dressyr för Chrille då rider jag just nu Tjavs eftersom jag ska tävla honom på Södnag!
På fredagar är det hoppspecialen för Ida och då rider jag Moonshine.
Vilka är det som får göra det(hyra)? Det är för oss som tävlar eller vill tävla som hyr och det krävs att man redan rider två dagar i veckan för att få hyra. :)

-
Kan ju svara på varför vi inte tävlar dem vi brukar i det här inlägget också när jag ändå håller på :)
Det är antagligen för att jag och Amanda tävlade div 2 förra terminen. Jag på Verona och Amanda på Tjavs, den här terminen är det div 3 och man får inte tävla samma häst i en lägre division samma år.
tatchino

Kommentarer
Postat av: Elinore

haha super bra inlägg ;) men fett kul! :D

2011-03-29 @ 12:38:35
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0