Dressyrlektion 2 mars 2011

Idag red jag Rasmus! Har aldrig ridit honom förut så det var väldigt roligt att prova på honom. Jag red assistentridning, alltså inte i min vanliga grupp, vi jobbade mest med att böja igenom och få loss hästarna vilket kändes alldeles lagom svårt just idag på en ny häst. Det gick väldigt bra och var väldigt roligt att rida honom, det enda som inte gick bra var väl galoppen, där kändes han väldigt stor och det kändes som det ser ut när man kollar på honom, som att sitta på en gunghäst, haha! Så jag hade skitsvårt att jobba honom i galoppen, vi kom hela tiden ikapp de små ponnysarna så kunde inte riktigt jobba honom då.
.
Bild från jullovet på Rasmus och Sarah :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0