Dagen före tävling

Tänkte berätta hur vi förbereder oss dagen före tävling på Gladö!
  1. Först brukar jag alltid packa mina egna saker och checka av allt på en packlista.
  2. När det är klart, smörjer jag mina stövlar ordentligt och om hästen inte går lektion smörjer jag även dens sadel & träns, och såklart martingal och skydd vid hoppning. Det brukar ta väldigt lång tid för innan tävling smörjer vi verkligen ordentligt för att få bort allt allt skit!
  3. Sen om hästen fortfarande går lektion fixar vi täckena och maten. vi brukar ha med oss deras vanliga lunch fast mer än de brukar äta. Vi packar även allt annat som hästarna ska ha med. Om transporterna redan står på Gladö så packar vi ibland in det som kan packas in i alla fall om vi har en transport med "sadelkammare" eller vad man säger.
  4. Efter det fixar vi i ordning hästarna, duschar hela dem om vädret är tillräckligt varmt, annars bara ben och svans, det kan också bero på om hästen är mörk eller vit hur mycket man tvättar. Vi knoppar hästarna typ sist på dagen för att de ska hålla så bra som möjligt över natten, fast man brukar alltid få göra om en del på morgonen efter ändå.
Ungefär så ser dagen före tävling ut för oss! Det tar flera timmar att få i ordning allt så jag brukar komma till stallet runt 12 eller 1 och så åker jag hem lite innan 6 eller så. :)
Åh jag är så himla taggad inför helgen, ska bli så himla mysigt! Nästan halva grejen är ju dagen innan tävlingen också, haha! ^^ Älskar stämningen då! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0