6/6 2011, Sundby lokal på Moonshine

.
Gårdagen var en jättehärlig dag! Det var sol och fint väder hela dagen, dock alldeles för varmt när man ska rida så man höll på att avlida av värmen när man satt på hästen!
Jag startade inte förrän 5 på dagen men kom till tävlingen vid halv 9 så det blev en lång dag för mig och allihoppa!
Första klassen, L:C
Hon kändes helt okej på framhoppningen och hoppade rätt bra men hon lyfte inte riktigt bra på benen.
På banan var hon fin och vi hade ett rätt bra tempo hela banan, hon kunde backa upp lite mer emot hindren. Vi kom nolla i grunden och i omhoppningen fick vi en rivning, jag gjorde en rätt snäv sväng och därför rev hon. Men hade hon varit mer taggad på att upp benen hade hon inte rivit, men så kan det gå! Är jättenöjd!
Andra klassen: L:B
Det hade varit super varmt hela dagen så Moonshine var nog lite seg i kroppen men hon kändes väldigt fin på framridningen. På framhoppningen reagerade hon på skuggorna som var bakom hindren så hon vägrade men insåg sen att de inte var farligt. Inne på banan tvekade hon inte på så många hinder trots att de var högre och längre. In i kombinationen hoppade hon snett utåt så vi fick en vägran där, men andra gången kom vi igenom den helt okej. Mot sista hindret kom vi helt fel och hon vägrade, andra gånger kom vi jättelångt ifrån men hon tänkte hoppa ändå men så vägrade hon sista millimetern, jag hamnade på halsen och gled sakta av, så vi blev uteslutna.
Trots det är jag huuur nöjd som helst! För hon tvekade inte alls på de andra hindren och hon hoppade jättebra!
Det var så himla roligt!!!
Bilder kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0