fredagshoppning 14/1, Neptune

Idag hoppade jag Neptune, en fläckigD-ponny som jag bara ridit dressyr på en gång tidigare. Han är väldigt rolig men väldigt annorlunda från Verona och Moonshine! Kändes jätteskumt redan när jag stog i stilla haha!
I början lyfta han inte på benen men han insåg sen att han borde gör adet och då gick det mycket bättre och vi fick ett bra flyt! Det var jätteroligt faktiskt men inte min favorit typ av häst om vi säger så. ;)
En liten detalj av lektionen var när jag ramlade av, ja jag har börjat bli bra på det där med att ramla av känns det som??! Jag flög in lite i väggen och slog i ryggen tror jag men jag lever.:D Han ville inte riktigt gå åt det hållet jag sa åt honom att han skulle eller så missförstod han något men kändes mes som han inte riktigt hade lust att lyssna, så kan det gå. Blir tårta nästa fredag ;)
-
Ponnyn till höger är Neptune, till vänster är min lilla pärla som inte riktigt var taggad på att agera model ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0