21/1 2011 Moonshine

Heejhopp!
Ikväll vare fredagshoppning och vi fick även en väldigt hemsk nyhet, Darma en pärla i stallet springer nu på de evigt gröna ängarna.
-
Men tanken är att jag ska berätta om lektionen så...!
Jag red min fina Moonshine, fastnar mer och mer för den lilla ponnyn varje gång jag är i stallet!
På framridningen kändes hon jättefin!! Vi körde helt självständigt då vi skulle köra mer "tävlings lektion", alltså rida fram själva och sedan hoppa fram 3 språng för att sedan hoppa en bana och sedan gav vi varandra feedback.
Kände i början när vi hoppade att hon tappade bakbenen hela tiden och hon kändes väldigt annorlunda men sen kom hon igång mer och mer och på slutet gick det jättebra, sista språnget blev perfekt! Det var ett räcke på ca 1.05 och innan det var det en breddad oxer på ungefär samma höjd som vi kom lite mindre bra på. Känner verkligen hur bra hon hoppar när hindrena blir högre, man känner jättestor skillnad, hon är så himla duktig! ^^,
I morgon Har vi mockhelg så då åker jag till stallet till halv 9 och mockar, på söndag är det ponnycup dressyr borta mot Haningebygden ^^,

Kommentarer
Postat av: Lina Renström

Min fina :´) <3

2011-01-22 @ 13:07:58
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0