Fredagshoppning 25/2-2011

Åh, idag gick det så himla bra!
Moonshine kändes jättefin och fräsch och hon hoppade skitbra och jag också! Jag jobbade hela tiden med sitsen, att räta upp mig mer och  vara lugnare i handen mot hindret och ha den lägre, det känns stor skillnad när jag sitter bra så det är något jag verkligen måste träna på så jag inte faller fram och hoppar "in i tunneln" lika mycket som tidigare, vilket Chrille alltid har lärt oss så hästarna inte ska få ryck i munnen och man ska följa med över hindret ordentligt.
I början red vi över 3 bommar på en volt. I höger varv gick det bra men i vänster var hon väldigt stel och gick inte att få igenom helt, vilket är jätte jobbigt! Men det får vi jobba på så hon kommer loss helt i den sidan också.
Annars då, vi gjorde ingen avancerad övning utan red på en raksträcka med först ett galoppsprång mellan hindren och sedan 4 galoppssprång till nästa hinder, och så hade vi en oxer från en utav tangeringspunkterna. Så vi fokuserade hela lektionen på våra egna sitsar och få bra flyt mellan och över hindrena.
Jag är jättenöjd med dagens lektion! Fina Moonshine ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0