Dödsstraff

I skolan idag hade vi en debatt om dödstraff, jag tycker det är ett väldigt roligt ämne att snacka om, man kan tycka så olika!
Jag är emot dödsstraff eftersom jag tycker det är helt fel, alla ska få en ny chans eller åtminstone lida för sina felhandlingar, alltså dör man som konsekvens så får man ju inte lida det blir mer personerna omkring än som får lida, men får man sitta inne suger livet rätt hårt kan jag tänka mig. Det är även bevisat att länder som har haft dödsstraff men avskaffat det har minskat brottsligheten betydligt. Det är väldigt dyrt och våld föder våld.
Vad tycker ni?

Är det rätt av stater att döda människor, borde dem inte föregå med gått exempel?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0