2011-04-25 Sundby lokal hoppning på Moonshine

Idag var det tävling på Moonshine och vi har haft sån tur med vädret! Shit vad härligt det har varit, för första gången någonsin fick vi sol och inget regn alls! Inte ens ett moln på himlen! ^^
Alla var sketa duktiga idag så det var jätteroligt att alla kunde komma hem nöjda! :)
-
Första klassen, L:D 80 cm Clear round
Banan var väldigt enkel och okomplicerad vilket var väldigt skönt. Moonshine var väldigt spänd och tittig hela tiden överallt för allt ungefär. på framridningen gick det väldigt bra och effektivt kändes det. Hon hoppade dock inte upp sig så mycket. Hon brukar göra det när et blir högre.
Inne på banan kändes hon spänd och och vile halst bakåt så då bestämde jag mig för att et för högt tempo är bättre än ett tempo där hon kan stanna lättare. Så rundan gick rätt fort men vi kom felfritt och det kändes toppen, kändes som jag vann något jättestort, haha!
Jag är verkligen nöjd med hennes att hon vågade hoppa alla hinder trots att hon tyckte det var läskigt. Kändes som hon litade på mig vilket gör mig lycklig! :D
-
Andra klassen, L:C 90 cm
Nu var hon lugn och inte alls lika spänd både på framridningen och på banan vilket kändes bra. Hon bjöd mer på hindrena men hoppade fortfarande inte upp sig som jag vill hon ska göra. Men målet idag var inte att hon skulle hoppa grymt utan att hon inte skulle stanna och målet uppnådde vi!
Inne på banan blev hon spänd men hon bjöd fortfarande på hindrena, nästan för mycket, haha. Det gick väldigt fort!
tempot får vi jobba med nästa tävling när vi har lite andra mål.
I alla fall, vi gick inte felritt utan rev två hinder alltså fick vi 8 fel. Jag skulle balanserat upp henne mer och försökt lite mer att lugna ner tempot lite, då kanske hon hade hunnit lyfta på benen ordentligt. En gång gjorde vi ett stillastående hopp och då kände jag verkligen att hon litade på mig, hon skulle aldrig hoppat om hon inte trodde på mig i det läget. Hon stannade men liksom klättrade över på något sätt fråga mig inte hur hon lyckades ta sig över utan att riva det, haha! Riktigt duktig var hon i alla fall och jag hur nöjd som helst med dagen!
Kunde nästan inte blivit bättre för att vara vår första tävling! ^^
(Fler bilder lär komma senare)

Kommentarer
Postat av: Lina

Ni var BÄST ! <3

2011-04-25 @ 20:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0