2011-04-15 Moonshine

Idag hoppade vi och vi hade hinder som på en framridningsbana. Alltså ett kryss, ett räcke och en oxer bredvid varandra på mitten av banan.
Vi red fram och hoppade fram helt självständigt och efter det så gjorde vi några övningar. Det gick helt okej men jag höll i henne för mycket så hon inte kunde hoppa upp sig så jättebra men det blev bättre och bättre. Sista gången jag hoppade oxern släppte jag tyglarna innan hindret så hon var helt fri och då blev språnget perfekt. Hon hoppade upp sig jättebra och öppnade upp bakbenen mycket bättre. Men på tävling kan jag ju inte sitta och släppa tyglarna, så jag måste få in flytet så jag inte behöver hålla i henne så mycket. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0