7/9 2010 dressyr!

Idag blev det som sagt ändrade planer!
Jag kom till stallet runt halv 7 och började jobba, eftersom Annelie var sjuk!
Allt flöt på och när jag skulle rida tog Nina över jobbandet! TEAMWORK!
Klockan 20-21 red jag lektion för Caddo på Tessa!
Det var sjukt roligt!
Har aldrig suttit på Tessa förut och hon var en väldigt speciell och häftig häst!
hela lektionen jobbade jag med att få fram hennes nos då hon viker in den för mycket. Hon tycker det blir jättjobbigt när hon väl hamnar i en bra form.
Vi kämpade på och jag tycker ändå det gick rätt bra för att vara första gången!
Hennes galopp måste jag ju berätta om oxå! Den är as tuff!
Man verkligen känner energin underifrån och ah, jätttesvårt att beskriva men det va häftigt! (:
-
Idag står skolan på schemat mellan 8.30-17.10, sen ska ja åka och rida klockan 18.00, efter det måste jag plugga lite matte och packa för vi ska tälta med skolan i morgon!
Tessa

Kommentarer
Postat av: amanda

Visst är hon härlig!! :D Red henne ett tag förut och jag blidde helt kär :P <3

2010-09-08 @ 11:43:20
URL: http://amandalqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0