2/10 Allsvenskan hoppning omg 2

Idag var det tävling på Siggesta!
.
Första klassen, LD+5
Han kändes jätte bra på framridningen och lyssnade jätte bra på mig!
När vi kom in på banan kände jag att han forfarande lyssnade och det kändes jättebra.
Vi red mot första hindret Som hade solen emot sig så det var mycket skuggor så tror att han missbedömde hindret. Vilket gjorde att vi rev, eller ah krachade. Men satt kvar så vi fortsatte mot tvåan som jag kände att han inte hade lust att hoppa. Jag fick kämpa som jag vet inte vad men han lyckades smita förbi, jag stannade honom direkt och vände tillbaka till hindret och så hoppade han stillastående!
Resten av banan gick toppen, fick bra avsprång och flyt! :D
Är jättenöjd!
Andra klassen, lagklassen, LC
Andra klassen kändes han mer som "jag har lust att göra som jag själv vill nu" men fick han iaf att lyssna på mig och han kändes jättefin!
Det flöt på bra genom hela banan förutom till ett hinder, han tänkte smita förbi men jag lyckades iaf få han att hoppa... stillastående, så vi rev den. Men han hoppade iaf över! :D
Det blev tyvärr ingen omhoppning för oss (laget) eftersom man måste ha 3 felfria ekipage och vi hade 2 felfria. (:
(jag har säkert ritat lite fel, inte helt säkert på vilka hinder osm var oxrar osv). Bilder kommer så fort jag har fått dem! :D
.
När vi kom tillbaka till stallet fixade jag Turald och hans saker och fixade det sista av Veronas grejer, underbara Amanda och Marie hade fixat det mesta, hur snällt som helst! Tack!
.
nu är jag hemma och har precis blivit klar med allt som ska fixas så nu ska jag sova!
I morgon ska jag vara i stallet 06.30!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0