5/11 2010 markarbete

Idag red jag Moonshine, En ponny som jag inte alls brukar rida mycket men hon är faktiskt väldigt rolig!
Vi hade markarbete idag, en riktigt rolig övning!
På raksräckan vid långsidan gjorde vi en övning. Det var att hoppa ett hinder och göra halt innan nästa hinder och sedan vända därifrån utan och hoppa det andra hindret. Sedan hoppade vi båda hindrena och gjorde bara en halvhalt emellan.
.
Den andra övningen såg är den med pilarna.
Först var det 3 galoppbommar, ett litet räcke och sedan väldigt kort väg till de 3 galoppbommarna i hörnet.
Det gik väldigt bra, dock blir hon stark ibland och vill inte vänta på mig men mot slutet blev det bättre. När vi travade av dem kände jag verkligen att jon började släppa helt och hon gick och böja och ställa hur jag ville.
Här är en gammal bild på Minna och Moonshine ^^,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0