Lektionsmästerskapet ponnyhoppning 2 Maj 2010



Jag börjar med att berätta om gårdagens tävling.

Kom till stallet vid klockan 9 på morgonen för att fixa i ordning allt. packa och knoppa och så där.
Första start skulle gå vid 14.30. 
Jag, Annelie och Minna var flum och ville tjocka oss så vi beställde donken mat av Minnas mamma haha X) Satt ute i solen och tjockade oss ett tag.
Vi gjorde klart det sista och sen åkte vi. 
Vi kom dit i bra tid men det blev en timme sent, så när våran klass skulle börja, började ist sista storhäst klassen.

Första klassen, LC

Till slut började iaf våran klass och då gick allting sjuk fort ist! 
Banan vi skulle rida var jättelång och konstig så svårt att lära sig den. 

Till slut satt den iaf och det var dags att börja fixa hästarna och rida fram. 
Barbie var helt sjukt seg, har aldrig ridit henne när hon var så seg! 
Hon har tappat gnistan totalt för tävling verkar det som, inte alls roligt. 
Väl inne på banan gick vi felfritt i grunden och i omhoppningen stannade hon en gång, och gissa varför hon stannade?! 
Jo för att hon inte hade tillräckligt med fart för att orka, helt seriöst.  
jag var helt slut efter att jag hade ridit den klassen, kändes som jag skulle spy asså. 
Det kändes väl okej med tanke på att jag kom runt hela banan.

För Nathalie och Alladin gick det väldigt bra de kom 3:a i första klassen, graattis!
Minna och Sunny fick en rivningc alltså 4 fel i omhoppningen i första klassen.
Annelie och Bozo fick två stopp, alltså 12 fel i omhoppningen i första klassen.
Bozo hoppade dock som aldrig förr, sjukt snygg var han och han hoppade hur högt som helst över hindrena!
Carro och Turald fick 16 fel i första klassenm, Turald var på sitt bushumör så han tyckte han fick betämma själv och korsade sin väg någon gång och rev ett hinder, men förutom det hade det gått jättebra!



Andra klassen, LC/ LB , individuell + lagtävling

Hon var lika seg i den här klassen och vi slutade på en rivning i omhoppningen.
Det kändes iaf bättre i den här klassen så jag blev helt okej nöjd.
Nathalie kom 2:a individuellt i klassen och Minna kom 3:a.
Annelie och Bozo blev tyvärr uteslutna, Bozo tvärstannade på första hindret och Annelie flög av, som tur va gjorde hon inte illa sig.
Carro och turald fick 4 fel i den här klassen.
I laget kom vi totalt 3. (:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0