Allsvenskan ponnyhoppning omg 2, 9 Maj



Jag och Nina vaknade halv 6 i morse och åkte till stallet för tävling!
Nina skulle ju tävla Bozo för första gången lokalt och i hoppning! :D

De som var med var :
Nina - Bozo
Sarah - Barbie
Annelie - Moonshine
Minna - DJ Sunny Girl

Första klassen, LD Clear round:

Minna red först och gick felfritt! Jättebra!
Sen var det Sarah och Barbies tur, hon var nästan lika otaggad idag som förra helgen och stannade en gång på första hindret och sen en gång till på ett annat hinder. Men dem kämpade på riktigt bra!
Annelie och Moonshine fick två vägringar i första klassen men Moonshine hoppade jättefint och de var en riktigt bra runda!
Nina och Bozo blev tyvärr uteslutna pga stopp men förutom det så såg det även för dem riktigt snyggt ut! Det gjorde en runda till och då tvörstannade Bozo tyvärr på ett hinder och Nina ramlade av. Men de var verkligen grymt annars.

Andra klassen, LD Stilbedömning:

Minna var först ut i laget och det var en jättefin runda men dock rev de ett hinder, de slutade alltså med 4 fel på hinder och med 50 stilpoäng om jag minnsr rätt.
Sarah var Andra start i laget hon fick 4 hinderfel, jag såg inte deras ritt eftersom jag var tvuungen att åka till stallet för programridningen.
Annelie fick ett stopp, alltså 4 hinderfel i denna klass.
Nina och Bozo Blev uteslutna pga av 3 vägringar.

Det var ingen superbra dag för Gladös tjejer men det var riktigt bra kämpat!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0