Min vecka i Åre!


 okej nu ska jag berätta om min vecka i åre! :D
Kan ju börja med att jag var sjuk hela veckan och ärdet fortfarande. Okej det var inte det roligaste med veckan!
Vi hade iaf helt gryymt underbart väder soligt varje dag! Några dagar blåste det ganska mkt o sådär men vad gjorde det när solen lös och man hade hur roligt som helst mev kompisar?! (:

Söndag: Jag åkte ifrån stockholm central kl 13.15 och kom fram till åre ungefär 21.00.
När jag stog på tågstationen och väntade på bussen som skulle ta mig till tegefjäll,där vi skulle bo så kom det aldrig ngn buss och jag började bli lite orolig. Men efter en stund kommer det en taxi?! Killen i taxin ropade min mammas efternamn, hon heter Bozovic´och det är ju inte så lät att uttala så han sa det inte rätt nånstans så jag fattade fört inte att han menade henne men till slut kopplade jag det. Haha! Killen var ju grymt snygg oxå så jag höll på att smälta! haha!
Iaf så kollade vi på "män som hatar kvinnor" nrär jag kom fram till annelie och hennes familj.
Filmen är väldigt grov men sjukt bra! Se den!

 

Måndag: åkte skidor i tegefjäll och duved. härlig dag!
På kvällen kollade vi på "flickan som lekte med elden" det är den andra filmen i "männ som hatar kvinnor".
Hade inte sett den filmen förut och den var oxå jättebra så nu är det bara trean kvar att se!



 


Tisdag: åkte skidor idag i tege och duved igen. På kvällen åt Marcus och Fredrik även kallad brus hos oss. Efter maten så körde vi frågeleken "migg" jätteroligt!
i vilket spel finns spelpjäserna springare och löpare?
Hahaha, alla som kan, svara på det!
Marcus och wiliam kunde inte den och jaa vi andra tyckte att man borde kunna den frågan men jag vet inte, sääg vad ni tror att svaret är!

 

Onsdag: Snowblades!! yeeez, idag åkte vi blades, det är korta skidor som är bra när man åker i skogen! hur roligt som helst! Eftersom vi nästan bara åker i skogen hela tiden även med vanliga skidor, så en dag med blades är grymt! lite lättare att lyckas svänga och sådär i skogen o i offpist!
På kvällen åkte vi in till åreby och åt på en jättefin restaurang. God mat var det!
oxfile´ fondy men massa olika sallades, såser och med pommes frites till. Dock så gick middagen på 500 spänn, dyrt!

 


Torsdag: På förmiddagen åkte vi skidor inne i åre, vi åkte i en jättevacker ravin! offpist såklart haha! (;
Vi såg två renar högre upp, dem stog och njöt av livet och åt, fina var dem!
Sen åkte vi hem och åt lunch sen tog ag och Annelie en "paus" och råkade somna från typ kl halv 2 till 4, haha!
På kvällen gick vi hem till Marcus och brus, vi åt god middag, spelade tvspeel och kollade en film som va bra! Hrälig kväll men trötta var jag och annelie så höll på att somna under filmen! 



Fredag: Sista dagen! Åkte skidor hela dagen fram till klockan halv 3.
Vi åt lunch i en liten mysig stuga som heter lillåtstugan.
När vi kom hem fixade jag klart det sista sen bar det av till tåget och så sa jag byebye till åre för i år! En helt grryyym vecka förutom att jag va sjuk!
Tågresan hem gick bra halvsov och lyssnade musik för det mesta, kom fram till centralen typ 22.30, där mötte mamma mig, så gick vi till bilen och vem satt i den??! Jooo min älskade Sally, ååh vad jag saknade henne under veckan!
överlyckliga åkte vi i bilen hem och mös resten av kvällen.




Kommentarer
Postat av: Annelie

haha vi är ju föör bäst! XD <3 fan va kul den veckan var... yeezz XD va många ord vi fått denna vecka haha <3

2010-03-08 @ 09:15:22
URL: http://deannife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0