Varit med Lina S i hennes stall och ridit! :D



som jag skrev förut så har jag varit och ridit med Lina :D
Hon red Cajza som hon alltid rider och jag red Samuel som hennes mamma brukar rida.
Cajza är en d- ponny som är fux mer vet jag inte (;
Samuel är en storhäst som skulle bli travare men inte blev det.

Först skrittade vi ut en runda som kallades gömmarslingan, det var jättemysigt och tog ungefär 1 timme.
sen red vi ett tag i paddocken, vilket Samuel inte brukar göra så han tyckte det var väldigt jobbigt och blev jättetrött och svettig.
Som sagt är han en travare så han har svårt för galoppen och förstod inte galoppskänkeln och hans galopp var svår, korta steg och tappade bakbenen och nästan travade med dem kändes det som, så jag tränade på att försöka samla upp han lite för att han skulle hitta bakbenen mer och få lite mer tretakt men det var väldigt svårt men vi lyckades lite ibalnd iaf.
När han tyckte det blev för jobbigt blev han rätt styv och tog tag lite i bettet men lossnade rätt snabbt, det var mycket att jobba med och väldigt svårt, en riktig utmaning men det var roligt! :D
Och för att vara första gången jag red honom och med tanke på att han inte brukar gå mycket dressyr så är jag nöjd! :D

Jag hade med mig min lilla kamera men glömde fota tyvärr. Men jag kommer nog följa med fler gånger i sommar så jag ska ta kort nästa gång! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0