hoppkurs dag 3!



Sista dagen på lägret och efteråt fick hästarna sommarlooov! :D

ridpass 1, markarbete
Jag red Moonshine. 
Man skulle få in 5 galoppsprång mellan bommarna på raksträckan coh 6 mellan diagonalen och det två som var kvar på raksträckan i en båge, viket var väldigt trångt. 
Till en början gick det inte så bra men det blev bättre och bättre och vi hittade varandra bra! 
För att vi inte skulle få dragkamp så tänkte jag hela tiden försöka med de antalet galoppspsång som vi sagt men de gjorde inget med ett färre,  vi fick hela tiden in en mindre vilket hon gick bäst på, så jag är nöjd.

ridpass 2, hoppning
Det här passet red jag Atlanta.
Åh det gick så himla bra! Som jag skrev igår att jag backade för mycket fanns inte idag! Vi körde på i en bra galopp där jag inte backade och han inte blev galen och sprang iväg.
Vi började travhoppa på ett räcke, sen tog vi det i galopp och sen hoppade vi bana.
Sen hoppade vi banan igen fast en högre höjd och till slut bara några linjer vi hade kommit mindre bra på.
Allt gick jättebra och vi hamnade rätt hela tiden förutom någon gång och så, roligt! Bra slut på kursen! :D

Bild lånad av Lovina
1 streck = räcke
2 sträck = oxer
3 sträck = trippelbar 
                                           

Efter att vi hade ridit klart så red vi nästan alla hästarna till stensätra där de går på sommaren och har loov i 5 veckor! :D
Jag red Atlanta barbacka, vi var osäkra på om han skulle vara snäll men han gick på hur snällt som helst! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0