hoppkurs dag 2!



Åh det är så sjukt kul på hoppkursen och i morgon är det redan sista dagen!
Vi har haft perfekt väder hela tiden och allt är underbart härligt! :D
Men man blir så sjukt terött på kvällarna, haha! Det är så det ska vara (;

ridpass 1, markarbete
Jag red Moonshine. Vi gjorde en väldigt grundläggande övning. vi red mest raksträckor och på volt. På raksträckorna skulle vi räkna galoppsprången och eftersom det inte var några hinder utan bommar som låg lite i luften så skulle vi rida en tempo som passadebra för det alltså inte för stor och snabb galopp.
Moonshine var jättestark så efter första gången fick jag göra halt emellan de två bommarna.
Efter några gånger så gick det mycket bättre och hon lyssnade bra.

Ridpass 2, hoppning
Jag hoppade Atlanta och det gick både bra och dåligt. Jag backade för mycket i handen och fick inte riktigt till en bra grundgalopp. Det gjorde att vi ibland kom nära hindret och han gick i botten men det gick bättre och bättre.
förutom att det blev så ibland så gick det väldigt bra.
Vi hoppade även en 5,5a och när i hoppade den gick det verkligen jättebra! vi kom bra in och han hoppade bra! (:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0