Kroatien, Hvar



Jag har aldrig berättat om kroatien och varför jag åker dit varje år? (:
Tänkte iaf göra det nu (:

Varje sommar sedan jag var bebis har jag tillbringat i kroatien på ön Hvar.
Vi brukade bila ditt när jag var yngre men nu har vi börjat åka flyg.
Jag älskar att bila dit, så underbart mysigt! Det tar ungefär 2 dagar nu eftersom så mycket motorvägar har byggts.
Varför jag alltid är där är för att min mormor och morfar har en lägenhet där! (: Dem kommer ifrån Serbien eller ah, föredetta Jugoslavien som det var då.

Hvar är min favoritplats på jorden tror jag, jag kan staden utantill och innantill, haha!
Vi åker alltid dit bara för att sola och bada eftersom vi redan sett det mesta.
Så när jag är där vilar jag upp mig riktigt mycket, laddar inför den kalla vintern och de jobbiga skoldagarna som väntar en när man kommer hem!
Vattnet är kristallklart och man ligger i vattnet ungefär hela tiden förutom när jag ligger och läser och solar, men man orkar inte så länge efterosm de blir så varmt! :D

Det är iaf en unik stad, gammalt, fint, mysigt och ja, helt underbart, värt att åka dit (;


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Gillar om det du skrivit! Roligt att se en del bra saker och inte endast det vanliga sakerna som man kan läsa om hela tiden. ;)

2010-12-02 @ 15:28:09
URL: http://jade.se/reseguide/bangkok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0