hoppkurs söndag


Första passet red vi markarbete/hoppning, vi hade små lydnadshinder. Ska visa bild lite längre ner i inlägget på hur vi hoppade. Jag hade Virginia. Det gick jättebra! Övningen har jag gjort många gånger förut, men den e lika rolig varje gång och man måste alltid kämpa jättemkt för att klara det! korta vägar och man ska tänka på att byta galopp över hindret som står vid x. Roligt!

Väldigt vacker bild på våran övning.


Virginia



Andra passet Hoppade vi. Vi red en "femochenhalva" (först hoppar man ett litet räcke sen är de 5.5m till en oxer). Och så red vi en studs med väldigt kort avstånd för att styrketräna hästarna. Kommer en bild på den banan lite längre ner oxå. Det gick iaf jättebra! Jag övar just nu väldigt mkt på att inte "slänga" mig fram så mkt när jag hoppar eftersom jag alltid ger lång eftergift, nu ska jag börja ge mer automatisk eftergift (endast så mkt eftergift som hästen behöver). Det är väldigt svårt, men de går bättre och bättre!




Afrodite



Det är jag, Nina, Annelie, Minna, Lovina & Sanna som går samma hoppkurs!
Jag och Nina hade fotokrig idag men tyvärr har vi gjort en deal att inte lägga upp dem hemska bilderna på våra bloggar, haha!

Kommentarer
Postat av: Nina

hahaha bra sofie ! :D

2010-01-05 @ 11:58:14
URL: http://ninasmytologi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0