Fredag hoppspecial!



var som sagt i stallet hela kvällen, det va minst -20, sjuuuukt jävla kallt! Gick runt där med så mkt kläder att jag knappt kunde röra mig! haha!
Hade en underbart rolig markarbete/hopplektion. Vi red utan stigbyglar hela lektionen, grymt jobbigt! började med att skritta fram hästarna väldigt länge för att dem skulle värma upp sig sedan var de våran tur att värma upp vi travade hästarna jättelänge och red lätt utan stigbyglar hela tiden det är hur jobbit som helst! Plus att i skolan idag hade vi haft fysträning ju! I morrn kommer jag ha Grym träningvärk! Efter de frös vi iaf inte längre!
Övningen såg ut såhär :
Banan

övning ett, plus likadant åt andra hållet som en bana.


Jag red turald och när vi körde övning 1 så va vi inte riktigt överens om vilket håll vi skulle svänga så jag red åt ena hålet medans han sprang åt andra hållet, inte så bra kombination så jag ramlade såklart av! Herreguud precis vad alla ville! Såå jaaaaa nästa vecka ska jag fixa tårta! -.-' Jaa det är våran tradition på gladö, eller iaf i våran grupp, att om man ramlar av ska man fixa tårta eller kladdkaka eller något annat gått veckan efter! Det är en underbar grej när man är personerna som inte har ramlat av, haha!
Iaf alla fick ett gott skratt när jag ramlade av! Jag va iaf inte den enda för nästa som ramladeav Blev Nathalie! Alltså 2 tårtor nästa vecka!

Övning 2


Övning två var att hoppa hindrena på mitten (studs) och svänga snäv sväng till nästa studs som ni ser på bilden! svårt men grymt roligt! :D
Underbart lyckad lektion!

efteråt fick vi väldigt bråttom för vi hade ridit en halvtimme för länge plus att vi började för sent så då vare tempo som gällde för att komma hem någon gång!
När vi tog in de sista hästarna från hade märker vi att Crest bara har ett täcke på sig (dem ska ha två) såå ja jag och Annelie går ut i mörkret och letar efter täcket as läskigt! :O vi hittade de iaf till slut!
Jag älskar den här dagen! det ända negativa är nog att de va så sjukt kallt och jag har fått ont i knäna sen jag ramlade av, landade på knäna tror jag iaf de ena och de andra benet hamnade mellan Turalds framben. tror inte jag slog i nån mer stans men de märker jag väl i morgon, så brukar de vara! ;D

Bilden är på Amanda och Ture! (:


Sofie .,



Kommentarer
Postat av: Elinore

AS fin header sofie :D

2010-01-09 @ 18:04:17
URL: http://etraningsdagbok.blogg..se
Postat av: sofie

tack! :D

2010-01-09 @ 18:19:36
URL: http://sofiekjellver.blogg.se/
Postat av: Julia

Hahah vi ska också bjuda på tårta egentligen ;P Jag tänker inte ge tårt efter att jag ramlade av 2 gånger XD<3

2010-01-10 @ 01:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0