Dagens!



Skön skoldag slutar 2 på tisdagar! (:
Fick nytt schema idag oxå?! trodde det skulle bli hemskt och att det skulle ställa till det mkt för att jag ska till stallet så tidigt på tisdagar och så där, men nej! det blev as bra! Slutar tidigare på måndagar och det behövs eftersom jag har bråttom till stalelt då. Samma tid på tisdagar och alla andra dagar förutom torsdagar då vi slutar 20 minuter senare men de gör ju inget! :D

Direkt efter skolan gick jag ner till centrum för att ta bussen till stallet.
Lite innan 3 var jag dör och skulle börja klockan 3  så böt om och så fick jag veta allt som skulle göras sen började jag!
Började med att spänna staketet i några hagar, sen fixade jag sakerna man sätter fast hästarna i, i boxarna. Efter det började jag mocka och hjälpa alla små barn som skulle rida, stressigt blev det för ska ju egentligen vara klar halv 7  men idag skulle jag rida Kelton klockan 6, och rida med åp en lektion så fick ju inte bli sen!
Så skyndade ätte mkt och hann klart allt!
Red kelton i kanske 45 minuter, roligt var det! Han kan bli fin! Han är väldigt lättriden och följsam.
Men så fort han sänkte nacken där jag ville ha honom så blev han väldigt stark och i galoppen herreguud haha, han galopperade på som jag vet inte vad men ändå hade jag kontrollen men de va svårt!

Kelton har jag skrivit lite om i ngt inlägg för några dagar sen, men han är iaf väldigt stor, tkr jag som mest rider ponny och små storhästar. Ida tyckte jag såg liten ut på honom tillomed, haha!

Jag och Kelton i söndags


sofie.,

Kommentarer
Postat av: Nina

ÅH ! fick du rida keltons ! :D fan va kul! <3

2010-02-17 @ 22:02:29
URL: http://ninasmytologi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0