Sundby lokal 5 April 2010



Första lokal tävlingen för året!
Det var så grymt roligt, alla var på topp och hur taggade som helst!

Först startade Nathalie med Alladin, de gick dubbelnolla och hamnade precis utanför. Jätteduktiga var dem! I omhoppningen höll hon på att glömma hur hon ksulle hoppa så vi fick skrika lite så hon kunde fortsätta men det va jäätebra jobbat!
Sedan var det Minna med Sunny, Carro med Ture och Sarah med Barbie som startade, alla gick dubbelnollor och hur gick det för dem då?!
Jo alla plaecerade sig! haha 3 av 5 placerade var fårn Gladö! :D
Minna med Sunny kom 2:a
Carro med Ture kom 4:a
Sarah med Barbie kom 5:a

Nästa att starta var jag på Virginia och Annelie med Bozo.
Jag skulle tävlat Virginia i ungponny klassen men det ändrade vi så jag fick starta avd a.
Hon var jättespänd och var jättestark mellan hindrena men så fort hon såg hindrena så "backade" hon jättemkt och jag fick kämpa på varje hinder för att hon skulle hoppa. Men inga vägrningar fick vi utan en grov rivning. Så slutade den klassen med 4 fel. Jättenöjd att jag fick runt henne!

Här är en film från den ritten!


Sen vare Annelie och Bozo som skulle hoppa och de gick felfritt runt banan och kom placerade på 7:e plats!
Jättebra jobbat! Bozo var jättetaggad och älskade livet! Han som brukar vara väldigt tittig var verkligen hur duktig som helst!

I Nästa klass var det Minna och Sunny och sen Carro och ture som startade först av oss från gladö.
Minna gickfelfritt igen och tog 2:a platsen igen! Grymt!
Carro rev sista hindret i grunden och fick alltså 4 fel. I den här klassen var han väldigt jobbig och ville göra som han ville och Carro kämpade på jättebra som fick runt han så bra! Det var även hans första tävling!

Sen var det jag och Virginia och Annelie och Bozo igen!
Jag skulle ju hoppat Barbie i L:C men gjorde hästbyte.
Redan på framridningen var hon mkt mer avslappnad så det kändes bra! Vi gick in på banan och hon var fotrfarande hyfsat avspänd, bättre än andra klassen iaf!
Hon hoppade mkt bättre nu och vågade hoppa av mer rätt, det var kanske 2 hinder hon trampade om på den här gången men tyvärr så rev vi även ett hinder i den här klassen men det gjorde inget för hon kämpade på jättebra och jag blev jättenöjd med den rundan!
Tyvärr tror jag inte att ngn filmade mig då men kanske isf kommer den filmen komma upp när jag får den!

Annelie och Bozo gick felfria i grunden men i omhoppningen rev han ett hinder.

Lina var med på sin häst Rocky och de tävlade i L:B, dehade tävlat två klasser dagen innan oxå så rocky var tyävrr trött. de slutade med 16 fel men det var jätte bra kämpat!

Dagen var väldigt lyckad och alla fick bra resultat!
Skit bra jobbat! :D
Har massa bilder och har inte fått alla än så lägger ut några nu sen blire fler med mellanrum!





Tack Astrid, Erika, Sarah och Emilia för bilderna!

Kommentarer
Postat av: Tove - Ridsport, foto och vardagsliv

Fin blogg och fina bilder :)

Ha det bra!

2010-04-06 @ 18:38:54
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/
Postat av: Elinore

SV: åhhhh :D vad duktiga ni var i går :D super fina är ni tillsammans :D

2010-04-06 @ 20:09:02
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0