Fredagshoppning 23 april på Barbie



Nu har jag kommit hem ifrån en mysig kväll i stallet!
Gillar faktiskt starkt att rida på fredagar det är ju så mysigt!

Idag red jag Barbie!
Det gick jättebra, början av lektionen gick bäst då hon gick på riktigt bra framåt och trmapade på med bakbenen precis som hon ska göra! Fick lite hjälp av Ida på traven (;. Barbie är lite rädd för ida så fort ida kommer nära och smackar och håller på blir barbie galen och långpiskan använde vi lite bakom henne så hon går på bättre.

Vi hoppade olika linjer och sen körde vi omhoppningsvängar! det var riktigt roligt men oxå väldigt svårt!
I slutet var barbie riktigt trött och orkade inte kliva på längre, tyvärr.
Men det gick bra! (:

Kan ni gissa vad jag ska göra nu? jag ska plugga dressyrprogram (;... jag gör det precis hela tiden när jag får tid haha, när jag kliar någons rygg när jag får en tyst stund och hela tiden hemma, ja fan vad dem programmen ska sitta till på söndag!!

Sådärr ska hon hoppa nästa helg när vi ska tävla lektionsmästerskapet! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0