Dressyr allsvenskan 25 april 2010



Ja, igår var jag Sofie Kjellver med på min första lokala dressyrtävling!
Det var grymt roligt!

Första klassen var individuell, då red alla L:C2 programmet det gick väldigt bra och jag red på ca 60%, vilket jag är väldigt nöjd med, med tanke på att det var både min och Verona första lokal tävling.
Hon kändes riktigt fin, men ibland blev hon lite ostadig i formen, halterna var inte så bra heller men de har vi haft svårt för innan med.

Andra klassen som var allsvenska klassen som var både individuell och lag tävling. 
Det gick inte alls lika bra dock, både hon och jag var trött så hon hamnade bakom, och tappade bakbenen. även båda galoppfattningarna blev fel, jag rättade såklart men poängen sjönk. 
I den klassen red vi på 54.81%. 




Jag är nöjd ändå, som sagt så var det bådas första dressyr lokaltävling.
Laget kom på 5:e plats av 8 lag.

Det gick även bra för det andra, alla red över 60% i första klassen.
Amanda placerade sig i båda klasserna med Tjavs! Så duktiga var dem! Första klassen kom de delad 3 och i andra klassen kom de på 2:a plats! Graattis! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0