1 omg allsvenskan ponnyhoppning 18 April 2010



Tävling idag på Virginia!

Laget var :
Sofie - Virginia
Carolina - Turald
Minna - Moonshine
Nathalie - Alladin

Jag och Virginia

Alladin

Först var det en förklass innan lagklassen. Förklassen var en L:D clear round.
Trotts det mini lilla ridhuset så gick det bra! Vi kom runt felfritt! :D jättenöjd! :D
Hon kändes lite vinglig och jag var verkligen tvungen att rama in henne jättemycket till varje hinder, men det kändes mycket bättre än på sundby, Hon var mindre spänd och jaa vi kom ju felfritt! :D

Nästa klass var en L:D + 5 med stilbedömning.
Länge sedan man red stilbedömning det är väldigt roligt!
jaha jag kanske ska ta det från början, Virginia var väldigt otålig och vägrade stå stilla när vi fixade henne så jag satt upp på henne lite för tidigt för att hon skulle få gå av sig lite energi, Hon var väldigt lätt på benen nästan så hon tänkte resa sig men det gjorde hon iaf inte. Hon lugnade ner sig efter ett tag och så skulle Minna, in och rida, jag känner att de tar rätt lång tid så jag blir orolig. Till slut får jag veta att hon har ramlat av, stackars, och gjort illa sig, och efter en stund kommer ponnyn som hon red på, Moonshine, Ut, Chrille bad mig att sitta upp så hon fick jogga av sig lite o slappna av, så det gjorde jag. Sen var det bara att sitta upp på virginia igen. Vi red fram och sedan var det min tur.
Jag gick in på banan och Virginia känns grymt fin! Men såå, svänger jag, precis när jag gör det kommer jag på att neej jag ska inte hit. Jag hinner inte bromsa innan hindret kom så ja det blev felväg och jag var utesluten. Så J Ä V L A klantigt ! Jag var så arg efteråt på mig själv att jag kunde göra så, asså om jag hade ridit rätt och felfritt hade vi placerat oss.
Jag kan verkligen inte släppa det och jag är så besviken på mig själv. Jag kunde inte ens prata efteråt för ajg var så ledsen och arg. Skrittade iväg en stund men min duktiga ponny och lugnande ner mig så gott jag kunde. Sedan åkte vi hem, jag är dock nöjd iaf. Men jag tror att pressen stressen och ovetandet av hur min kompis modde fick mig ur min fokusering.

Det blev ändå en lyckad dag med underbara vänner och söta maskottar (; 

Men nästa gång då jävlar!

Carro och Turald

Moonshine

Jag och Virginia

Tant Turald, hahah!


tog många bilder men kommer väl lägga in några sådärr ibland (:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0