jag älskar den här dagen!



Dagen började med sovmorgon! började klockan 9. När jag vakna ser jag att himlen är helt blå och vädret skulle inte kunna bli bättre! Gick till skolan och bara nköt av hur dagen började, vi hade julpyssel i skolan, sen hur äcklig mat som helst men skit samma vi skulle ändå bara få våra betyg sen sluta! Jag hade sjukt roligt oxå men det är en hemlighet haha! kan inte skriva vad som va så roligt här i bloggen tyvär! 
 Jag blev jättenöjd med mina betyg, såhär blev det:

- Idrott             MVG
- Hemkunskap  MVG
- Bild               VG
- Svenska        VG
- Teknik           VG (betyget fårn 8:an)
- Biologi           VG
- Fysik             VG 
- Samhälle       VG
- Historia         VG
- Religion         VG
- Matte            VG
- Spanska       VG  
- Slöjd            VG
- Geografi       G
- Musik           G
- Engelska      G
- Kemi           G

När vi hade slutat kom mamma och hämtade mig, så åkte vi iväg till skärholmen och köpte julklapp till Sally och farmor. Sen handlade vi lite mat.
Efter det åkte vi till stallet! Vi började med att tolka, som jag skrev igår man åker skidor bakom hästen. Först skulle jag ha Afrodite med Nina, men sen blev det ändrat så jag skulle ha Barbie med Sara och då skulle vi åka av direkt för hon ksulle bli galen, så tillslut fick vi ta Virgina!  Det va grymt roligt! jag tolkade lite bakom lilla Alladin oxå för jag ville åka i galopp, haha! Annelie ramlade av på Philona som va totalt crazy men hon landade ju mjukt i snön så det gick bra.
Mina tår frös till is totalt de va nog det ända negativa -.-'. jag höll på att dö när dem tinade kändes som att fötterna brann! uschusch!
Sen tog vi en paus för att dricka varm choklad och få upp värmen lite! Hur gott som helst!

Efter det skulle vi ha hoppning! jag red Darma, underbart rolig häst att rida, hon e as cool!
vi hoppade värsta banan och det gick jättebra! hon va as taggad men gick ändå att kontrollera och allt kändes as bra!
Efteråt gjorde vi klart allting i stallet, sen åt vi Middag! Vi åt lasagne, grymt gott! sedan åt vi kladdkaka och hade julklapps utdelning haha,! Min julklapp va ju klart bäst! jag hade varit så kreativ så jag köpte en sån där grej man har i te, hahah! Nina fick äran att få min present och hon lbev överlycklig över att få den, hennes största dröm va att få en sån! hahahaha! Själv fick jag en borste som såg ut som någon frukt haha! ;D
Jag är totalt slut efter den här långa dagen, men den har varit så grymt härlig så jag vill inte att den ska ta slut!
Btw så är det här det absolut längsta inlägget jag har skrivit! x) Måste bara säga oxå att det va nästan -20 grader idag! jag älskar det! har ju inte varit så här mkt snö på flera år i stockholm va jag kmr ihåg iaf!

Sofie.,

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag råkade ta bort komentaren. men jaa kvällen va grym! :D <3

2009-12-20 @ 00:00:59
URL: http://sofiekjellver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0